۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۳

حمیدنیا:

7 هزار چاه غیر مجاز در زنجان حفر شده است

7 هزار چاه غیر مجاز در زنجان  حفر شده است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: تعداد چاه‌های غیرمجاز در زنجان 7 هزار حلقه در مقابل 10 هزار حلقه چاه مجاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمید نیا ظهر سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در محل تصفیه خانه زنجان افزود: به دلیل کاهش بارندگی های اخیر، و کم شدن آب سدها به خصوص سد تهم به شدت با برداشت غیر مجاز آب از چاهها پیگیری و برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه آب به عنوان ماده استراتژیک برای مردم به شمار می‌رود، یادآور شد: استان زنجان در تامین آب شرب در وضعیت بحران قرار دارد که باید روش های سنتی را کنار گذاشته و از روش های مدرن استفاده کنیم و در مصارف بهداشتی آب شرب ، روش های مختلف در اختیار روستاییان قراردهیم.

وی تاکید کرد: اگر مردم با همین میزان به مصرف آب بپردازند تامین آب شرب بسیار سخت و خارج از توان تصفیه خانه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ادامه داد: باید مردم نسبت به کاهش مصرف بی‌رویه آب درمنازل، ادارات، فضای سبز و غیره بپردازند.

وی ادامه داد: باید آب شرب از مصارف بهداشتی و خانگی در زنجان تفکیک شود.

حمیدنیا در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 23 میلیون مترمکعب آب تحویل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان شده است، افزود: با برنامه‌های صورت گرفته، قطعی آب در استان زنجان صورت نمی‌گیرد و با صرفه جویی نگرانی مردم کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز کشور از طریق آب های سطحی و زیرزمینی تامین می شود، گفت:با توجه به اینکه ظرفیت آبی استان محدود است و باید وضعیت کنونی تامین آب توسط مسئولان حفظ  و از روش‌های جدید برای تامین آب استفاده شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه امسال شش درصد کاهش بارندگی در دراز مدت پیش بینی شده است، گفت: آمار ارائه شده از مهر سال گذشته تا مهر سال جاری است.

حمیدنیا با بیان اینکه در بحث آب‌های زیرزمینی استان زنجان به ویژه شهرستان ابهر با مشکلاتی مواجه است، افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها، مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب به وجود آمده است.
 
وی فزود: کاهش بارندگی در شهرستان ماهنشان و شهر دندی به 30 درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان پساب تصفیه خانه شهر زنجان را 7 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: 89 درصد مصرف آب استان زنجان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و این میزان در کشورمان 90 درصد است.

کد خبر 2323427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha